STAROSTWO POWIATOWE w Świdnicy

Powiatowy Rzecznik Konsumentów ostrzega! BLACK FRIDAY! Nie daj się okazjom – kupuj z rozwagą!

Aby uniknąć mogących pojawić się problemów związanych ze zwrotem i reklamacją zakupionych towarów w ramach cieszącej się dużą popularnością akcji promocyjnej – Black Friday, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Świdnicy radzi:

  • zanim zacznie przeglądać oferty sprzedażowe upewnij się, że w przypadku zmiany zdania możesz łatwo zwrócić towar, bowiem nie zawsze będziesz miał taką możliwość,
  • sprawdź, czy oferowana zniżka jest rzeczywista, porównując cenę z najniższą ceną z 30 dni przed obniżką. Wówczas upewnisz się, czy każda promocja to okazja do zakupu w atrakcyjnej cenie,
  • unikaj presji czasu, bowiem promocje typu „oferta ważna tylko przez godzinę!” mają na celu wywołania u Ciebie impulsywnego działania,
  • kupuj świadomie - zapoznaj się z regulaminem sklepu, sprawdź politykę zwrotu towaru,
  • kupuj rozsądnie i nie daj się złapać na „okazję”.

Ponadto przypominam, że kupując towar w promocyjnej cenie masz takie same prawa jak przy zakupie produktu w regularnej cenie.

Szanowny Konsumencie pamiętaj!

Decydując się na zakup w sklepie internetowym (na odległość) masz prawo w terminie 14 dni od dnia doręczenia towaru zwrócić towar bez podawania przyczyny. Niemniej jednak sprawdź kim jest przedsiębiorca, z którym zawierasz umowę, zapoznając się z regulaminem sklepu i opiniami o prowadzonej sprzedaży. Wówczas okazać się może, że przedsiębiorca podający się za sprzedawcę jest jedynie pośrednikiem. Dlatego też wykonanie zwrotu towaru może wiązać się z dodatkowymi kosztami, takimi jak: koszt przesyłki do kraju dostawcy towaru, np. do Chin, koszt opłaty celno–skarbowej, koszt pośrednictwa.

Z kolei decydując się na skorzystanie z akcji promocyjnej w sklepie stacjonarnym, przed zakupem towaru zapoznaj się z polityką sklepu - regulaminem obowiązującym u danego sprzedawcy w zakresie możliwości zwrotu zakupionych towarów. Przy zakupie towaru w sklepie stacjonarnym, sprzedawca nie ma obowiązku przyjmować zwrotu towaru bez podawania przyczyny, możesz jedynie zagłosić reklamację z tytułu niezgodności towaru z umową (rękojmi) lub z tytułu gwarancji, gdy stwierdzisz jego wadę.

Ponadto informuję, że Biuro Rzecznika Konsumentów poza podejmowaniem mediacji z przedsiębiorcą-sprzedawcą, udziela porad telefonicznych w zakresie przysługujących praw Konsumentom (tel. 74 850 04 06, 74 850 04 62).

Powiatowy Rzecznik Konsumentów