AKTUALNOŚCI

 

 

  

Akademia Młodego Hakera w Zespole Szkół w Strzegomiu 
(29.03.2018)

A A A

W dniu 16 marca br., w naszej Pracowni Orange odbyły się dla młodzieży warsztaty  
z programowania. Przedsięwzięcie zostało sfinansowane i zrealizowane w ramach projektu Pracownie Orange. Warsztaty cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, ale ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, nie wszyscy chętni mogli w nich uczestniczyć.

W trakcie bezpłatnych warsztatów młodzież poznała podstawy programowania (S4A czyli: Scratch for Arduino) z elementami elektroniki. Podczas  zajęć stworzyli własną grę zręcznościową w Scratch. Jest to edukacyjny język obiektowy, stworzony, jako środek do nauczania dzieci i młodzieży podstaw programowania oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku. W przyszłości umożliwi on młodzieży łatwe tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki. Programowanie odbywa się w sposób wizualny - elementy języka mają kształt puzzli, a poprzez przeciąganie mogą być one układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi. Obiekty mogą reagować na zdarzenia zewnętrzne. Wygląd postaci przypisanych do obiektów można wybierać z zasobnika, tworzyć lub importować z zewnątrz.

Druga część zajęć obejmowała zaznajomienie się z warsztatem programowania Arduino, podczas którego uczestnicy indywidualnie tworzyli proste roboty. Arduino może być wykorzystany do tworzenia samodzielnych interaktywnych obiektów lub może być podłączony do komputera-hosta. Typowa płyta Arduino zawiera kontroler, cyfrowe 
i analogowe linie wejścia/wyjścia oraz interfejs UART lub USB dla połączeń z komputerem-hostem. Komputer jest wykorzystywany do programowania kontrolera oraz do interakcji w czasie działania z Arduino.

Warsztaty poprowadził trener Akademii Młodego Hakera Krzysztof Cubulski, który wspólnie z kolegami tworzy grupę „pan Generator”. Wspólnie wykorzystują media, technologię, elektronikę oraz dźwięk spajając je z sobą, kreując własne wizje z niebanalnymi formami przestrzennymi i angażującą widza do interakcji ze stworzonym urządzeniem.

W ramach projektu Pracownia Orange otrzymała jeden zestaw elektroniczny Arduino, dzięki któremu młodzież będzie mogła ćwiczyć zdobyte umiejętności.
 
Dziękujemy Fundacji Orange za możliwość wzięcia udziału w tym projekcie edukacyjnym.

Zespół Szkół w Strzegomiu

 

   

   

 

 


 

 |  do góry  |