AKTUALNOŚCI

 

 

  

 

Młodzież z Zespołu Szkół w Strzegomiu z wizytą na Międzynarodowych Targach Branży Kamieniarskiej STONE 2017 w Poznaniu 
(28.11.2017)

A A A

W dniu 24 listopada uczniowie z Zespołu Szkół w Strzegomiu, głównie z klas technikum górnictwa odkrywkowego, wraz z nauczycielami: Renatą Dziurlą, Haliną Fitas i Jackiem Sozańskim, odwiedzili Międzynarodowe Targi Poznańskie. STONE to miejsce prezentacji kamienia naturalnego z całego świata oraz nowości produktowych. 

Uczestnikami targów było ponad 182 wystawców z 36 krajów nie tylko z wielu krajów europejskich, ale także z: USA, Rosji, Indii, Australii, Brazylii, Kanady, Japonii, Iranu, Mongolii, RPA, Zjednoczonych Emiratów Arabskich. Były to firmy, które zajmują się wydobyciem oraz importem kamienia naturalnego, jak również produkcją i dystrybucją maszyn i urządzeń do jego obróbki. Uczniowie mieli możliwość obejrzeć ekspozycje materiału kamiennego z różnych stron świata, bogatą ofertę maszyn, narzędzi do obróbki półproduktów, wyrobów kamiennych, interaktywne prezentacje specjalistycznych urządzeń oraz prezentacje nowości rynkowych, nowych technologii oraz produktów znajdujących zastosowanie przy profesjonalnej obróbce kamienia, a także pokazy pracujących maszyn "na żywo". Mieli również okazję przyjrzeć się wykonywanym pracom konkursowym na Mistrzostwach Polski w Ręcznej Obróbce Kamienia, które odbywały się po raz pierwszy na targach STONE, gdzie uczestnikami byli m.in. strzegomscy przedstawiciele branży kamieniarskiej: Zbigniew Zych i Jerzy Zysk. Wyjazd młodzieży ZS na Targi Kamienia w tym roku odbył się w ramach projektu pn. "Rynek pracy coraz bliżej - dla uczniów szkół kształcenia zawodowego Powiatu Świdnickiego" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego i na pewno długo pozostanie w pamięci, a zarazem przyczyni się do podniesienia wiedzy z zakresu górnictwa, kamieniarstwa i maszynoznawstwa.

Renata Dziurla - Zespół Szkół w Strzegomiu

 

   

   

 

 


 

 |  do góry  |