Zespół Szkół Ekonomicznych im. Wincentego Stysia w Świdnicy w
kwietniu 2017 roku rozpoczął realizację mikroprojektu pn.
"Poznajmy się. Edukacja, kultura i sport na pograniczu polsko -
czeskim". Mikroprojekt uzyskał dofinansowanie z programu INTERREG
V-A Republika Czeska - Polska w ramach Funduszu Mikroprojektów, Oś
priorytetowa 4 Współdzialanie instytucji i społeczności, Dzialanie 1.
Inicjatywy zmierzające do wzmacniania integracji na poziomie lokalnym,
współpraca społeczeństwa obywatelskiego i inne działania przyczyniające
się do spójności na poziomie lokalnym. Partnerem mikroprojektu jest
Obchodni akademie (Akademia Handlowa) z Nachodu. Głównym celem
mikroprojektu jest wzajemne poznanie, poznanie regionu partnera, jego
historii i kultury, oferty edukacyjnej, kulturalnej i turystycznej oraz
integracja uczniów i nauczycieli partnerskich szkół. Ponadto realizacja
projektu umożliwi wymianę doświadczeń i dobrych praktyk między
partnerskimi szkołami oraz naukę języka partnera. Cele projektu
realizowane będą głównie poprzez udział w spotkaniach partnerskich
organizowanych po obu stronach granicy. W dniach 26 - 27 kwietnia 2017 r.
odbyło się pierwsze spotkanie partnerskie, którego organizatorem był
Zespół Szkół Ekonomicznych im. Wincentego Stysia w Świdnicy. W ramach
spotkania w środę 26 kwietnia odbyła się konferencja otwierająca
mikroprojekt oraz przeprowadzono szereg wspólnych działań jak:
prezentacja szkoły wraz z zapleczem dydaktyczno - sportowym, udział we
wspólnych zajęciach, warsztatach językowych, wspólnych lekcjach oraz
grach i zabawach integracyjnych, mających na celu lepsze poznanie i
integrację uczniów i nauczycieli. Uczestnicy projektu wspólnie
poznawali również i zwiedzali Świdnicę oraz atrakcje regionu.
Wszystkie wyżej wymienione działania sprzyjały realizacji celów
mikroprojektu tj. wzajemnemu poznaniu, zrozumienia i integracji oraz
wymianie doświadczeń i dobrych praktyk. We wrześniu 2017 r. odbędzie
się rewizyta "Ekonomika" w Nachodzie, na którą uczestnicy
mikroprojektu czekają już z niecierpliwością.
|