AKTUALNOŚCI

Projekt polsko – niemiecki strzegomskiego LO
(16.05.2016)

A A A

Strzegomscy licealiści, wraz z nauczycielkami języków obcych: Joanną Marciniszyn oraz Elżbietą Farion, wzięli udział w projekcie polsko-niemieckiej wymiany językowej z uczniami Norbertusgymnasium z Magdeburga.

Spędzili razem dziewięć dni przepełnionych aktywnością umożliwiającą rozwijanie umiejętności językowych (w języku angielskim i niemieckim), otwartości na inne kultury oraz umiejętności pracy w grupie i zachowania się w różnych sytuacjach życiowych.

Pierwsza część projektu odbyła się w Polsce, druga w Niemczech. Pierwsze dni spędziliśmy poznając się i współpracując w malowniczej Morawie. Tam braliśmy udział w grach integracyjnych, warsztatach, spotkaniu z Panią Mellitą Sallai prowadzącą ośrodek edukacyjny organizujący polsko-niemieckie spotkania młodzieży. Razem zwiedziliśmy Świdnicę, a w szczególności Kościół Pokoju, Zamek Książ, gdzie mieliśmy lekcję zamkową na temat II wojny światowej. Nie mogło zabraknąć również gry terenowej i ogniska. Podczas wyjazdu do Wrocławia zwiedziliśmy Uniwersytet Wrocławski (wraz z Wieżą Matematyczną i Aulą Leopoldina), a na wrocławskim rynku razem z grupą niemiecką zatańczyliśmy „Belgijkę”, czym wzbudziliśmy zachwyt przechodniów. Część niemiecką rozpoczęliśmy od wizyty w Berlinie, gdzie zobaczyliśmy Bramę Brandenburską, fragmenty Muru Berlińskiego, siedzibę Bundestagu, Pomnik Holokaustu oraz Wyspę Muzeów. Następnie udaliśmy się do Magdeburga, gdzie byliśmy zakwaterowani u niemieckich rodzin. Mieliśmy okazję zobaczyć jaki styl życia prowadzą nasi zachodni sąsiedzi. Wraz z nimi pracowaliśmy nad artykułami oraz zdjęciami, z których utworzony został pamiątkowy album na zakończenie projektu. Ostatnie popołudnie spędziliśmy na wspólnym grillowaniu oraz ponownie zatańczyliśmy „Belgijkę”, która tak bardzo spodobała się naszym nowym przyjaciołom. Mamy bardzo pozytywne wrażenia. Dla wielu z nas była to możliwość zdobycia nowych doświadczeń i nauki tzw. „soft skills” oraz historii i kultury poza ławką szkolną, a także nawiązanie nowych przyjaźni, które mamy nadzieję kontynuować. Nasz projekt był współfinansowany przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży.