AKTUALNOŚCI

 

 

  

Szerokie porozumienie w sprawie remontów dróg
(18.03.2014)


Aż 16 samorządów podpisało wczoraj List Intencyjny dotyczący opracowania „Programu przewozów masowych pojazdami wysokotonażowymi w województwie dolnośląskim”. W sali nard Starostwa Powiatowego zebrali się starostowie i wicestarostowie powiatów: Bolesławieckiego, Dzierżoniowskiego, Górowskiego, Jaworskiego, Kłodzkiego, Lubińskiego, Lwóweckiego, Milickiego, Oławskiego, Polkowickiego, Strzelińskiego, Świdnickiego, Wrocławskiego, Ząbkowickiego, Zgorzeleckiego aby podpisać z Urzędem Marszałkowskim porozumienie zmierzające do wyznaczenia korytarzy transportu kołowego dla pojazdów wysokotonażowych poruszających się lokalnymi drogami. 

W czerwcu ubiegłego roku zauważyłam, że jest to odpowiedni moment, aby podjąć wspólne działania, z innymi powiatami, jeśli w przyszłym okresie finansowym chcemy być zauważeni. Dla pojedynczych samorządów nie ma miejsca. Zaprosiliśmy z Zarządem wszystkie powiaty z całego Dolnego Śląska do współpracy. We wrześniu ubiegłego roku, w Świdnicy, odbyło się pierwsze spotkanie, na którym naświetliliśmy cel i zasadność utworzenia takiej grupy działania – mówi Sabina Cebula Etatowy Członek Zarządu. Głównym założeniem programu jest zminimalizowania, lub nawet całkowite rozwiązanie, problemu transportu towarów masowych na terenie naszych powiatów mając na uwadze bezpieczeństwo mieszkańców i ochronę środowiska. Współpraca nasza związana będzie z kształtowaniem i dostosowaniem sieci drogowej do występujących potrzeb przewozowych poprzez wyznaczenie wspólnych korytarzy transportu drogowego – podsumowuje założenia programu Sabina Cebula. Sygnatariusze porozumienia liczą, że uregulowanie ruchu wysokotonażowego nie tylko poprawi stan infrastruktury drogowej ale także wpłynie na środowisko, bezpieczeństwo mieszkańców oraz zdynamizuje rozwój gospodarczy terenów, przez które przebiegać będą korytarze drogowe. W spotkaniu brali także udział przedstawiciele Instytutu Rozwoju Terytorialnego.

Piotr Dębek
Rzecznik Prasowy

 

   

   

   

 


 

 |  do góry  |